להמחבר האדמו"ר רבי חיים שאול טאוב ממודז'יץ שליט"א, בביצוע מקהלת מודז'יץ
חובר על המילים וכל מאמינים שהוא לבדו הוא הממליך מלכים ולו המלוכה מתפילת מוסף לימים הנוראים לאחמ"כ שונה הניגון לפיוט רחם בחסדך מתוך זמירות ליל שבת צור משלו חובר בחודש תשרי תש"ע.
רַחֵם בְּחַסְדֶּךָ. עַל עַמְּךָ צוּרֵנוּ.
עַל צִיּון מִשְׁכַּן כְּבודֶךָ. זְבוּל בֵּית תִּפְאַרְתֵּנוּ.
בֶּן דָּוִד עַבְדֶּךָ יָבא וְיִגְאָלֵנוּ.
רוּחַ אַפֵּינוּ. מְשִׁיחַ ה':
חובר על הקטע אתקינו סעודתא, בתקופת מלחמת העולם הראשונה בביצוע מקהלת מודז'יץ. מחבר הפיוט האר"י הקד'
אַתְקִינוּ סְעוּדָתָא דִמְהֵימְנוּתָא שְׁלֵמָתָא חֶדְוָתָא דְּמַלְכָּא קַדִּישָׁא:
אַתְקִינוּ סְעוּדָתָא דְמַלְכָּא.
דָּא הִיא סְעוּדָתָא דַּחֲקַל תַּפּוּחִין קַדִּישִׁין
וּזְעֵר אַנְפִּין וְעַתִּיקָא קַדִּישָׁא אַתְיָן לְסַעֲדָא בַּהֲדָהּ:
להמחבר האדמו"ר רבי שאול ידידי' אלעזר טאוב בעל ה'אמרי שאול' ממודז'יץ זי"ע בביצוע כלי נגינה.
תואם לזמירות י-ה ריבון בליל שבת. בביצוע מקהלת מודזיץ.
קהּ רִבּוֹן עָלַם" הוא מזמור שנהוג לשיר בסעודת ליל שבת, שחיבר רבי ישראל נג'ארה.
יָהּ רִבּון עָלַם וְעָלְמַיָּא.
אַנְתְּ הוּא מַלְכָּא מֶלֶךְ מַלְכַיָּא.
עובַד גְּבוּרְתֵּךְ וְתִמְהַיָּא.
שְׁפַר קָדָמָךְ לְהַחֲוַיָּא:
יָהּ רִבּון עָלַם וְעָלְמַיָּא.
אַנְתְּ הוּא מַלְכָּא מֶלֶךְ מַלְכַיָּא.
שְׁבָחִין אֲסַדֵּר צַפְרָא וְרַמְשָׁא.
לָךְ אֱלָהָא קַדִּישָׁא דִי בְרָא כָּל נַפְשָׁא.
עִירִין קַדִּישִׁין וּבְנֵי אֱנָשָׁא.
חֵיוַת בְּרָא וְעופֵי שְׁמַיָּא:
יָהּ רִבּון עָלַם וְעָלְמַיָּא.
אַנְתְּ הוּא מַלְכָּא מֶלֶךְ מַלְכַיָּא.
רַבְרְבִין עובְדֵךְ וְתַקִּיפִין.
מָכִיךְ רְמַיָּא וְזַקִּיף כְּפִיפִין.
לוּ יִחְיֶה גְּבַר שְׁנִין אַלְפִין.
לָא יֵעול גְּבוּרְתֵּךְ בְּחוּשְׁבְּנַיָא:
יָהּ רִבּון עָלַם וְעָלְמַיָּא.
אַנְתְּ הוּא מַלְכָּא מֶלֶךְ מַלְכַיָּא.
אֱלָהָא דִי לֵיהּ יְקַר וּרְבוּתָא.
פְּרוק יַת עָנָךְ מִפּוּם אַרְיְוָתָא.
וְאַפֵּיק יַת עַמֵּךְ מִגּו גָּלוּתָא.
עַמֵּךְ דִי בְחַרְתְּ מִכָּל אֻמַּיָּא:
יָהּ רִבּון עָלַם וְעָלְמַיָּא.
אַנְתְּ הוּא מַלְכָּא מֶלֶךְ מַלְכַיָּא.
לְמִקְדָּשֵׁךְ תּוּב וּלְקדֶשׁ קוּדְשִׁין.
אֲתַר דִי בֵיהּ יֶחֱדוּן רוּחִין וְנַפְשִׁין.
וִיזַמְּרוּן לָךְ שִׁירִין וְרַחֲשִׁין.
בִּירוּשְׁלֵם קַרְתָּא דְשׁוּפְרַיָא:
יָהּ רִבּון עָלַם וְעָלְמַיָּא.
אַנְתְּ הוּא מַלְכָּא מֶלֶךְ מַלְכַיָּא.
חובר לאחר מלחמת העולם השניה ונקרא שמו ניגון למחוסרי בית במשך השנים הושר על המזמור לדוד בזמירות לסעודה שלישית ומוש בכל שנה בתפילת נעילה בבית מדרשם של אדמור"י מודז'יץ. בביצוע מקהלת מודזיץ.
תהילים פרק כ"ג
א מִזְמוֹר לְדָוִד: יְהוָה רֹעִי, לֹא אֶחְסָר.
ב בִּנְאוֹת דֶּשֶׁא, יַרְבִּיצֵנִי; עַל-מֵי מְנֻחוֹת יְנַהֲלֵנִי.
ג נַפְשִׁי יְשׁוֹבֵב; יַנְחֵנִי בְמַעְגְּלֵי-צֶדֶק, לְמַעַן שְׁמוֹ.
ד גַּם כִּי-אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת, לֹא-אִירָא רָע– כִּי-אַתָּה עִמָּדִי;
שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ, הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי.
ה תַּעֲרֹךְ לְפָנַי, שֻׁלְחָן– נֶגֶד צֹרְרָי;
דִּשַּׁנְתָּ בַשֶּׁמֶן רֹאשִׁי, כּוֹסִי רְוָיָה.
ו אַךְ, טוֹב וָחֶסֶד יִרְדְּפוּנִי– כָּל-יְמֵי חַיָּי;
וְשַׁבְתִּי בְּבֵית-יְהוָה, לְאֹרֶךְ יָמִים.
מושר על זמירות לסעודה שלישית שבת היום. בביצוע מקהלת מודזיץ.
מחבר הזמר רבי שמואל ושמו חתם בראשי הבתים.
שַׁבָּת הַיּוֹם לַייָ מְאד צַהֲלוּ בְּרִנּוּנַי. וְגַם הַרְבּוּ מַעֲדָנַי. אוֹתוֹ לִשְׁמוֹר כְּמִצְוַת יְיָ. שַׁבָּת הַיּוֹם לַייָ מֵעֲבוֹר דֶּרֶךְ וּגְבוּלִים. מֵעֲשׁוֹת הַיּוֹם פְּעָלִים לֶאֱכוֹל וְלִשְׁתּוֹת בְּהִלּוּלִים זֶה הַיּוֹם עָשָׂה יְיָ: שבת היום ליי וְאִם תִּשְׁמְרֶנּוּ. יָהּ יִנְצָרְךָ כְּבָבַת. אַתָּה וּבִנְךָ וְגַם הַבַּת. וְקָרָאתָ עוֹנֶג לַשַּׁבָּת. אָז תִּתְעַנַּג עַל יְיָ: שבת היום ליי אֱכוֹל מַשְׁמַנִּים וּמַעֲדַנִּים. וּמַטְעַמִּים הַרְבֵּה מִינִים אֱגוֹזֵי פֶרֶךְ וְרִמּוֹנִים. וְאָכַלְתָּ וְשָׂבָעְתָּ וּבֵרַכְתָּ אֶת יְיָ: שבת היום ליי לַעֲרוֹךְ בְּשֻׁלְחָן לֶחֶם חֲמוּדוֹת. לַעֲשׁוֹת הַיּוֹם שָׁלש סְעוּדוֹת. אֶת הַשֵּׁם הַנִּכְבָּד לְבָרֵךְ וּלְהוֹדוֹת. שִׁקְדוּ וְשִׁמְרוּ וַעֲשׁוּ בָנַי: שבת היום ליי :
ניגון ריקוד שחובר ע"י האדמו"ר רבי חיים שאול טאוב ממודז'יץ שליט"א בימי שהותו בביקור בלונדון על המילים והביאנו לציון עירך געגועים לארץ הקודש, ובהמשך הושר על זכור אהבת קדומים מתוך זמירות ליל שבת. בביצוע מקהלת מודזיץ.
שם המחבר רבי אברהם בן עזרא ושמו חתום בראשי הבתים
צָמְאָה נַפְשִׁי לֵאלהִים לְאֵל חָי. לִבִּי וּבְשָׂרִי יְרַנְּנוּ לְאֵל חָי:
אֵל אֶחָד בְּרָאָנִי. וְאָמַר חַי אָנִי. כִּי לא יִרְאַנִי. הָאָדָם וָחָי: לבי
בָּרָא כּל בְּחָכְמָה. בְּעֵצָה וּבִמְזִמָּה. מְאד נֶעֱלָמָה. מֵעֵינֵי כָּל חָי: לבי
רָם עַל כָּל כְּבוֹדוֹ. כָּל פֶּה יְחַוֶּה הוֹדוֹ. בָּרוּךְ אֲשֶׁר בְּיָדוֹ. נֶפֶשׁ כָּל חָי: לבי
הִבְדִּיל נִינֵי תָם. חֻקִּים לְהוֹרוֹתָם. אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אוֹתָם. הָאָדָם וָחָי: לבי
מִי זֶה יִצְטַדָּק. נִמְשַׁל לְאָבָק דָּק. אֶמֶת כִּי לא יִצְדַּק. לְפָנֶיךָ כָּל חָי: לבי
בְּלֵב יֵצֶר חָשׁוּב. כִּדְמוּת חֲמַת עַכְשׁוּב. וְאֵיכָכָה יָשׁוּב. הַבָּשָׂר הֶחָי: לבי
נְסוֹגִים אִם אָבוּ. וּמִדַרְכָּם שָׁבוּ. טֶרֶם יִשְׁכָּבוּ. בֵּית מוֹעֵד לְכָל חָי: לבי
עַל כּל אֲהוֹדֶךָ. כָּל פֶּה תְּיַחֲדֶךָ. פּוֹתֵחַ אֶת יָדֶיךָ. וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חָי: לבי
זְכוֹר אַהֲבַת קְדוּמִים. וְהַחֲיֵה נִרְדָּמִים. וְקַרֵב הַיָּמִים. אֲשֶׁר בֶּן יִשַׁי חָי: לבי
רְאֵה לִגְבֶרֶת אֱמֶת. שִׁפְחָה נוֹאֶמֶת. לא כִּי בְנֵךְ הַמֵּת. וּבְנִי הֶחָי: לבי
אֶקּוֹד עַל אַפִּי. וְאֶפְרוֹשׁ לְךָ כַּפִּי. עֵת אֶפְתַּח פִּי. בְּנִשְׁמַת כָּל חָי: לבי